Vrienden Loterij

De Giovanni van Bronckhorst Foundation geeft kinderen een voorzet voor de toekomst!

ONDERWIJS - SPORT - COACHING
Voetbal

Onder de pet van Jan Willem Helming

Jan Willem is vanaf dag 1 betrokken geweest bij de oprichting en positionering van SV Gio vanuit zijn rol als marketeer bij Unilever. Vandaag de dag mogen wij hem onder onze geweldige ambassadeurs scharen.


Welke koers wilde jij als kind altijd al bevaren?

Als kind heb ik lang de droom gehad om piloot te worden. Toen ik op de middelbare school wat serieuzer naar deze droom ging kijken, kwam ik tot de conclusie dat er een aantal belangrijke kanten aan dit beroep zaten waar ik minder enthousiast over was. Toch vind ik op de dag van vandaag het vliegen iets magisch hebben.

 

Wie hebben jou de wind mee gegeven om het schip te laten varen en hoe hebben zij dit gedaan?

Mijn ouders hebben mij altijd veel mogelijkheden gegeven om te kunnen doen wat ik wil. Maar toen ik jong was wezen ze me wel duidelijk op bepaalde dingen die goed voor mij waren zoals school en werken. Ik weet nog goed dat ik op de middelbare school in de zomervakantie het huis uit werd geschopt om een baantje te zoeken, “ga maar ervaren hoe het is om te werken”. De Rotterdamse mentaliteit van de mouwen opstropen heb ik van huis uit meegekregen!

 

Wat heb jij zelf moeten doen om kapitein te worden?

Ik geloof erin dat je zelf de keuze hebt om bepaalde dingen in je leven te doen of niet te doen. De combinatie van zelf achter het stuur zitten met het vertrouwen dat het goed komt, heeft mij geholpen te worden wie ik ben vandaag. Soms betekent het dat je kansen kan grijpen of het kan zijn dat je van koers moet veranderen. Recentelijk heb ik dit laatste gedaan en heb ik besloten om weg te gaan bij mijn werkgever Unilever. Ik wil voor de komende jaren een gave nieuwe uitdaging en ben er van overtuigd dat ik die ga vinden.

 

Hoe ben je het schip van de Giovanni van Bronckhorst Foundation tegengekomen?

Toen Marieke en Giovanni met hun idee rondom een stichting voor kinderen bezig waren, hebben ze de vraag aan Unilever gesteld of er marketeers waren die hen hierbij wilden helpen. Naast mijn liefde voor Feyenoord, leek het mij geweldig om bij te dragen aan de stichting. Door mijn kennis en ervaring rondom het bouwen van bekende merken op een andere manier in te zetten, kan ik kinderen in mijn stad een voorzetje geven!

 

Hoe geef jij het schip van de Giovanni van Bronckhorst Foundation wind mee?

Op het eerste gezicht zou je zeggen dat Calvé mayonaise en Prodent tandpasta misschien niet veel raakvlakken hebben met kinderen met een leerachterstand. Maar uiteindelijk is de Foundation of SV Gio ook een merk en willen we duidelijk zijn waar dit voor staat. Met enkele andere Unilever marketeers help ik de Foundation in het maken van keuzes rondom positionering en uitstraling. De ene keer zijn we meer strategisch bezig met waar zouden we heen moeten gaan, de andere keer meer met specifieke projecten.

 

Wat is jouw advies aan iedereen die nog kapitein op zijn eigen schip wil worden?

 Soms lijkt het niet zo, maar je hebt altijd zelf de keus en vertrouw op jezelf en op een goede afloop.

Meer berichten van het veld
Onder de pet van Rickert Pos
Gladiatoren steunen Gio met groot boksgala
Giovanni van Bronckhorst